All in audio

Wrzutki nie są sposobem na współpracę

„Hej, jesteś zajęty? Masz chwilę?”

Trafiłem na odcinek podcastu dotyczący jednego z moich ulubionych tematów — wrzutek i ZŁĀWIEL w miejscu pracy. Gościmi są: naukowcy, główny analityk danych firmy Basecamp i CEO firmy dostarczającej zdalnych pracowników.

Mówią oni o tym, jak poradzili sobie nie tylko z wrzutkami, ale także z kulturą organizacyjną, która im sprzyja.

Czym się różni projekt od procesu?

Według Project Management Institute (PMI) : „Projekt można zdefiniować jako tymczasowe przedsięwzięcie podjęte w celu wytworzenia unikalnego produktu lub usługi. Projekty różnią się od innych ciągłych działań operacyjnych w organizacji tym, że — w odróżnieniu od operacji — projekty mają określony początek i koniec; mają ograniczony czas trwania.” 

Jednak…

Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle (odsłona 2)

Wyniki badania „Projekty na czas” przeprowadzonego na 100 polskich firmach są jednoznaczne: 80% projektów spóźnia się. Lecz skoro mamy szkolenia, MS Project, standardy i certyfikacje, to dlaczego problemy w zarządzaniu projektami od przynajmniej 40 lat są takie same?  Dlaczego te szumne (i kosztowne) praktyki są nieskuteczne? Te zabiegi nie działają,  ponieważ nie atakują źródłowej przyczyny problemów w projektach — złej wielozadaniowości.  W trakcie wystąpienia sprawdzimy, czy źródłową przyczyn; problemów z projektami rzeczywiście  jest zławiel i jak ją zwalczyć stosując kanban.

Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Wystąpienie na II konferencji PMI we Wrocławiu

Obawiałem się, że po moim wystąpieniu na II Konferencji ‪#‎PMI‬ we Wrocławiu wyrzucą mnie przez okno, a tu proszę — podobało się (przynajmniej niektórym uczestnikom bo inni siedzieli jakoś nienaturalnie sztywno i potem szybko wyszli).

Zadałem tylko jedno proste pytanie:

“Skoro mamy takie zajebiste szkolenia, MS Project, standardy i certyfikacje, to dlaczego problemy w zarządzaniu projektami od przynajmniej 40 lat są takie same?”

Wywiad o zławiel

Wywiad o złej wielozadaniowości, zarządzaniu i teorii ograniczeń przeprowadzony z okazji mojego wystąpienia w Stowarzyszeniu Absolwentów MBA Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Trzy poziomy złej wielozadaniowości — audio (czyta autor)

Zła wielozadaniowość to problem, który dotyka wielu z nas — zwłaszcza osób stojących na szczycie organizacji.

Zła wielozadaniowość to sytuacja, w której próbujemy żonglować zbyt dużą liczbą tematów. Powszechna w firmie zła wielozadaniowość dramatycznie wydłuża czas realizacji zadań, wpływa na spadek jakości, zmniejsza kreatywność oraz jest jednym z czynników powodujących wypalenie. To niebezpieczne zjawisko w podstępny sposób przyczynia się do marnotrawienia najcenniejszych zasobów każdej organizacji: czasu top managementu.